7 квітня, п’ятниця
Починаючи
з ранньої християнської Церкви подія Благовіщення розглядалася як
перший акт виконання Богом Своїх обітниць про Христа.
Христос - це грецьке слово, що означає
помазаник, слово ж Месія є єврейським і означає те ж саме, що й грецьке.
Тому юдеї або євреї називають Господа Месією. Сучасна назва свята
Благовіщення (у перекладі з латинської - «сповіщення») стала вживатися в
церковному лексиконі через 600-700 років після Різдва Ісуса Христа.
Історія свята Благовіщення на основі
першоджерела Слова Божого звучить так: «А шостого місяця від Бога був
посланий Ангол Гавриїл у галілейське місто, що йому ім’я Назарет, до
діви, що заручена з мужем була, на ім’я Йосип, із дому Давидового, а
ім’я діві Марія. І, ввійшовши до неї, промовив: Радій, Благодатна!
Господь з Тобою, Ти благословенна між жонами. Вона ж, побачивши його,
збентежилася від його слів і стала роздумувати, що б то значило це
привітання. І Ангол промовив до неї: Не бійся, Маріє, бо ти знайшла
благодать у Бога, і ось зачнеш в утробі, і народиш Сина, і даси Йому
ім’я Ісус. Він буде великим і Сином Всевишнього званий, і Господь Бог
дасть Йому престол Його батька Давида, і буде царювати над домом Якова, а
Його царству не буде кінця. »(Євангеліє від Луки, глава 1, вірші 26-33)
Дата свята Благовіщення пов’язується з датою Різдва Христового. Між ними рівно 9 місяців.
На додаток можна сказати, що Бог і раніше через
пророка Даниїла вже згадував про Христа: «А ще я говорив і молився, та
ісповідував гріх свій та народу мого Ізраїля, і клав свою молитву перед
лице Господа, мого Бога, за святу гору мого Бога; і ще я говорив на цій
молитві, а той муж Гавриїл, якого я бачив у видінні напочатку, швидко
прилетів, і доторкнувся до мене за часу вечірньої хлібної і він
напучував мене, і говорив зо мною та й сказав: Даниїле, я тепер вийшов,
щоб умудрити тебе в розумінні.
На початку молитов твоїх вийшло слово, і я
прийшов об’явити його тобі, бо ти улюблений, і приглянься до цього
слова, і придивися до видіння. Сімдесят років-тижнів призначено для
твого народу та для міста твоєї святині, аж поки переступ буде
докінчений, і міра гріха буде повна, аж поки вина буде спокутувана, і
вічна правда приведена, аж поки будуть потверджені видіння й пророк, і
щоб помазати Святеє Святих. Та знай і розумій: від виходу наказу, щоб
вернути Ізраїля й збудувати Єрусалим, аж до Владики Месії сім тижнів та
шістдесят і два тижні. І вернеться народ, і відбудований буде майдан і
вулиця, і то буде за тяжкого часу. І по тих шостидесятьох і двох тижнях
буде погублений Месія, хоч не буде на Ньому вини. А це місто й святиню
знищить народ володаря, що прийде, а кінець його у повідді. І аж до
кінця буде війна, гострі спустошення. І Він зміцнить заповіта для
багатьох за один тиждень, а за півтижня припинить жертву та жертву
хлібну. І на святиню прийде гидота спустошення, поки знищення й рішучий
суд кари не виллється на спустошителя».(Книга пророка Даниїла, глава
9:20-27)
Більше того, через пророка Михея, Бог попередив
навіть про місце, де народиться Ісус Христос: «А ти, Віфлеєме-Єфрате,
хоч малий ти у тисячах Юди, із тебе Мені вийде Той, що буде Владика в
Ізраїлі, і віддавна постання Його, від днів віковічних.»(Книга пророка
Михея, голова 5:2)
Так, свято Благовіщення, коли Ангел Господній
доніс Марії благу звістку про народження Сина Свого Ісуса, є значною
подією в житті християнської Церкви і відзначається святковими
богослужіннями в Церквах, що сповідують Ісуса Христа, як Єдинородного
Сина Божого, Спасителя, що пролив Свою Святу Кров за наші гріхи. І тепер
кожен, хто вірує в Сина, той має вічне життя; а хто в Сина не вірує,
той життя не побачить, а гнів Божий на нім перебуває. (Іоан.3: 36)
Немає коментарів:
Дописати коментар